Математика 2 клас
Тема:
Застосування прийомів додавання і
віднімання двоцифрових чисел у
процесі розв’язування задач і прикладів. Розв’язування задач за планом.
Мета : закріпити знання про порядок
виконання дій у виразах з дужками; вчити розв’язувати задачі за планом;
закріплювати навички додавання і віднімання двоцифрових чисел; розвивати
логічне мислення; виховувати інтерес до вивчення математики.
Обладнання: таблиці для усних вправ, схема задачі, диференційовані картки, завдання
для роботи в групах. Малюнок для роботи з геометричним матеріалом.
Тип уроку: комбінований.
Хід
уроку
І. Організаційний момент.
Всі сідайте тихо, діти,
Домовляймось не шуміти.
На уроці не дрімати,
А знання мерщій хапати.
Щоб не було в нас мороки,
всі готові до
уроку? ( Так)
ДЕВІЗ: Думай, пробуй, шукай,
Буде важко, не зітхай!
ІІ. Актуалізація
опорних знань
1.
Перевірка д/з
(назвати відповіді прикладів :13, 47, 68, 63, 67, 4 )
2.
Мотивація навчальної
діяльності.
Вправа « Шифрувальник»
Розв’язати приклади і розшифрувати слово
37 + 46=83 И 54
+ 38=92 А
49 + 15=64 З 29
+ 56=85 М
Сьогоднішній
урок ми присвятимо зимі.
Запис дати.
3. Каліграфічна хвилинка. ( 222, 333, 555) Записати двоцифрові
числа, щоб цифри не повторювались. 23,
25, 32, 35, 52, 53
4.Інтелектуальна
розминка. «Мікрофон»
В кожній групі чисел назвати зайве, пояснити чому.
-
Відповідь починайте
словами : «Я думаю…»
13, 45, 67, 5,
80 26, 56, 43, 76, 96 12, 34, 56, 68, 89
40, 20, 70, 27,
90 4, 7, 1, 9, 10, 5 33, 66, 76, 99, 44
5. Математичний диктант
-
Прослухати розповідь, записати всі числа, які
почуєте.
Рік має 12 місяців, чотири пори року, по три місяці в
кожній. Грудень - перший місяць зими, у ньому як і в січні 31 день. Лютий має
28 , а у високосному році 29 днів.
Сьогодні 10 грудня, до Нового року залишився 21 день. Грудень багатий на свята.
Одне з найулюбленіших для дітей День
Святого Миколая 19 грудня. (12,4,3, 31, 28,29, 10, 21,19)
6. Геометричний матеріал
Чотири в мене сторони, усі однакові вони,
Всі четверо кутів прямі. Ім’я моє назвіть самі. (
квадрат)
Три у мене
сторони, міцно з’єднані вони,
А
між ними три кути. Хто я? Відгадаєш ти? (трикутник)
Чотири
маю сторони, не всі однакові вони,
Прямих
кутів чотири маю. Як мене звати, хто вгадає?(прямокутник )
«Цікавий
гість.» (назвати, скільки на малюнку яких фігур)
7. Робота в групах
« Склади сніговика »
Ну а зараз поміркуєм,
дружно в групах попрацюєм.
Обчислити приклади на картках, вибрати потрібні і скласти сніговика.
ІІІ. Повідомлення
теми і мети уроку.
-
Сьогодні ми
повторимо порядок виконання дій у виразах з дужками і будемо розв’язувати
задачі за планом.
ІV. Вивчення
нового матеріалу
1.
Робота з
підручником № 443 ( обчислити вирази, в яких перша
дія – додавання .
2.«Мозковий штурм»
-
З яких частин
складається задача?
-
Як знаходимо більше
число?
-
Яка має бути дія,
якщо запитується, скільки залишилося ?
-
Як дізнатися, на
скільки одне число більше або менше за друге ?
Ці знання допоможуть нам у виконанні наступного завдання.
3.Робота над задачами.
1)
№ 446.
Чому восени відлітають деякі птахи? Як називаються ті, що
залишаються у нас зимувати? Чим ми
можемо їм допомогти? Детальний аналіз умови.
-
Скільки було
горобців?... Синиць? Скільки полетіло Г ?...С ?.. Як дізнатися, скільки яких
птахів залишилося?
-
Розглянемо план
(послідовність) розв’язування. Що помітили?
3 запитання, отже скільки буде дій в задачі?
Колективне розв’язування задачі з записом на дошці і в
зошиті.
1)
22 – 9= 13 (г.)
2)
9 – 3 = 6 (с.)
3)
13 – 6 = 7 (г.)
Фізкультхвилинка
Раз, два –
рівно голова!
3, 4, 5 – нумо
очі закривать
6, 7 –
розплющіть очки всі!
На 8 знов позакривали,
міцненько так їх потримали.
5 разів отак
зробили,
наші очки
відпочили.
2 ) Давайте
спробуємо скласти і розв’язати ще одну подібну задачу.
Щоб
прикрасити зал до новорічного свята учні
вирізали 46 сніжинки
і 38 прапорців. Уже повісили 24 сніжинки і 15
прапорців. Яких прикрас залишилося повісити більше і на скільки? Розв’яжи задачу за планом.
Аналіз задачі.
Колективне складання плану розв’язання. Спробуйте розв’язати задачу самостійно.
Перевірити.
Записати на дошці. Хто справився,
виконує № 447 .
3. Офтальмологічна пауза.
Раз, два – рівно голова!
3, 4, 5 – нумо очі закривать
6, 7 – розплющіть очки всі!
На 8 знов позакривали,
міцненько так їх потримали.
5 разів отак зробили,
наші очки відпочили.
V. Узагальнення
і систематизація знань.
1. Обчислення значень виразів (з поясненням)
23 + 46 = 69 54
+ 28=82
80
– 35= 45 74
– 29=45
2.
Задача
- Андрійко витрачає на дорогу до школи 20 хв. Скільки
часу він витратить, якщо йтиме з другом?
(20)
-Термометр показує 10 градусів тепла. Яку температуру
покажуть 2 таких термометри?(10)
3.
Самостійна робота (диференційована) – картки.
4.
Робота в парах ( обчислити периметр)
Зіграти хочеться мені
З вами у гру «Так»
чи «Ні»
Число, що
отримуєм при додаванні – сума?(+)
Фігура, в якої всі сторони рівні – прямокутник? (-)
1 метр – це 10 дм? (+)
Від перестановки доданків сума змінюється? (-)
VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія.
Що сподобалось найбільше? Що було найважче? Ви добре
працювали. Ми виконали всі
завдання і, сподіваюсь, що скоро до нас таки завітає справжня зима.
VІІ. . № 450, 451 (інструктаж)
Немає коментарів:
Дописати коментар